Susanna Paloheimon tavoitteena on luoda täydellinen keittiö. Jos hän saisi valita, hän tekisi sen heti ja vauhdilla. Aropupun ominaisuuksilla varustettu brändijohtaja on kuitenkin opetellut hiljentämään tahtia, sillä levon myötä laatukin paranee.

Aikaisemmin Eskimo Finlandina tunnetun perheyritys Fredmanin asiakaskokemus- ja brändijohtaja Susanna Paloheimon arki on täynnä asiakastapaamisia, ideointia ja tehdaskäyntejä, ja työ vaatii rautaista kuntoa. Aikaisemmin Paloheimo huolehti jaksamisestaan juoksemalla  – kunnes polvivamma lopetti harrastuksen.

"Maratonien juokseminen oli sellaista omien rajojen koettelemista. Nykyään minulle on tärkeintä, että pystyn nauttimaan elämästä, lapsistani ja työstä", hän toteaa ja esittelee uutta valkoista älykelloaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

"Minulla on ollut tällainen käytössäni 20 vuotta. Tein alussa sen virheen että yritin liian kovaa, ja oli ison opin paikka, että sykkeen pitää pysyä alhaalla. Liian kova treeni vie voimavaroja, joita tarvitsen arjessa", kertoo Paloheimo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

"Kun tekee asioita kiireellä ja paineella, alkaa tulla virheitä ja niistä kärsii koko organisaatio." Susanna Paloheimo

Paloheimo tunnustaa olevansa melkoinen kiitäjä myös työelämässä, ja siksi hän muistuttaa itseään jatkuvasti levon tärkeydestä. "Olen lanseerannut johtoryhmässämme ajatuksen, että laatu kasvaa levossa. Kun tekee asioita kiireellä ja paineella, alkaa tulla virheitä ja niistä kärsii koko organisaatio", hän toteaa.

DNA:n yrityspuolen markkinoinnista vastaavalle Paula Miettiselle liikunta edustaa hyvää oloa ja itsensä palkitsemista – ei rajojen koettelemista. Miettinen on kuitenkin samaa mieltä siitä, että luovuudelle ja hyville suorituksille täytyy antaa tilaa ja aikaa. Onneksi työyhteisö muistuttaa molempia naisia hidastamisen tärkeydestä.

"Mulla on aina töissä vauhti päällä, ja se voi olla läheisille rankkaa. Eräs ystävä sanoi minulle kerran, että voitko välillä seurata olan yli, että vieläkö muut ovat siellä. Sen olen yrittänyt muistaa", Paloheimo nauraa.

Nyt Susanna Paloheimo ja Paula Miettinen ovat kokoontuneet vaihtamaan ajatuksia fyysisen kunnon merkityksestä työelämässä. Millaisia keinoja heillä on jaksamisen lisäämiseksi? Kuinka etätyö parantaa tehokkuutta? Miksi kiire kostautuu pidemmän päälle?

Kohtaamisia-juttusarjassa DNA:n yrityspuolen markkinoinnista vastaava Paula Miettinen keskustelee kiinnostavien vaikuttajien kanssa ajankohtaisista, työelämään liittyvistä muutoksista ja mahdollisuuksista. Ensimmäisenä vieraana on sosiaalisen median ja digitalisaation intohimoinen puolestapuhuja Susanna Paloheimo. #dnavierashuone

KUKA?

Susanna Paloheimo, 47

Asiakaskokemus- ja brändijohtaja, Fredman Group Oy (ent. Eskimo Finland Oy)

Tavoittelee työkseen täydellistä keittiötä.
Motto: Maailma muuttuu, Eskoseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla