Kaupallinen yhteistyö

Liike-elämässä muutos on mahdollisuus, mutta epätietoisuus aiheuttaa myös vastarintaa. Susanna Paloheimo soittaa alaisilleen kuukausipalavereissa Elastista saadakseen tahtonsa läpi. Periksi hän ei aio antaa.

Fredmanin asiakaskokemus- ja brändijohtaja Susanna Paloheimolla on omakohtaista kokemusta tilanteista, joissa hän itse näkee suuren mahdollisuuden, mutta muut uhan, jota tulee vastustaa. Hän on huomannut, että muutoksista rehellisesti viestiminen on oleellista.

"Me olemme Fredmanilla välillä jakaneet blogissamme niin avoimesti asioita, että mietimme, olemmeko ihan hulluja. Olemme kertoneet onnistumisten lisäksi myös ongelmista, ja tulleet kaiken tuskamme kanssa julkisuuteen", hän kertoo.

Myös DNA:n yrityspuolen markkinoinnista vastaava Paula Miettinen viestii muutoksista työyhteisölle mahdollisimman selkeästi. Kumpikaan nainen ei epäröi nostaa kissaa pöydälle tilanteen niin vaatiessa.

"Itse menin kerran kuukausipalaveriin ja panin Elastisen huutamaan Eteen ja ylös -biisiä. Viesti oli se, että periksi en aio antaa. Voitte vastustaa niin paljon kuin haluatte, mutta tämä menee läpi", Paloheimo kertoo kokemuksistaan.

Työyhteisö ei kuitenkaan ole vastus, eikä pelkkä toteuttava taho, vaan tärkeä tuki. Paloheimo kuitenkin myöntää, että hänelle luontevinta on tehdä asiat itsenäisesti. "Ensimmäisenä ajattelen aina, että kyllä mä tiedän, miten tämä tehdään. Sitä kuitenkin polttaa itsensä loppuun, jos kuvittelee osaavansa kaiken, koska silloin päätyy tekemäänkin kaiken."

"Jos kuvittelee osaavansa kaiken, silloin päätyy tekemäänkin kaiken." Susanna Paloheimo

Naiset ovat kokoontuneet ravintola Finnjäveliin keskustelemaan muutosten toteuttamisesta työyhteisössä. Neljännessä jaksossa he keskustelevat visioiden toteuttamisesta työyhteisössä. Kuinka muutos saadaan aikaiseksi? Miksi kysyminen on tärkeää? Kuinka muutosvastarinta kukistetaan?

Kohtaamisia-juttusarjassa DNA:n yrityspuolen markkinoinnista vastaava Paula Miettinen keskustelee kiinnostavien vaikuttajien kanssa ajankohtaisista, työelämään liittyvistä muutoksista ja mahdollisuuksista. Ensimmäisenä vieraana on sosiaalisen median ja digitalisaation intohimoinen puolestapuhuja Susanna Paloheimo.

Kuka?

Susanna Paloheimo, 47

Asiakaskokemus- ja brändijohtaja, Fredman Group Oy (ent. Eskimo Finland Oy)

Tavoittelee työkseen täydellistä keittiötä.
Motto: Maailma muuttuu, Eskoseni.