Carina Seth Andersson ei usko suunnittelussa hetken trendeihin.
Carina Seth Andersson ei usko suunnittelussa hetken trendeihin.

Ruotsalaismuotoilija Carina Seth Anderssonin työt sekä vaativat että kestävät aikaa.

 – Suomalainen sielunmaisema sopii minulle hyvin. Ehkä se johtuu siitä, että työni perustuvat muotoon, eivät koristeellisuuteen, pohtii muotoilija Carina Seth Andersson.

Muun muassa Marimekolle ja Iittalalle työskennellyt ruotsalaissuunnittelija tunnetaan yksinkertaisen kauniista ja käytännöllisistä tuotteistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen jälkeen
Marimekon Urna, Ming ja Flower ovat nousseet lyhyessä ajassa moderneiksi klassikoiksi.

Esimerkiksi Marimekon Ming-, Flower- ja Urna-maljakoista sekä Svenskt Tennille suunnitellusta Dagg-vaasista on tullut moderneja klassikkoja, jotka vilahtelevat sisustuslehtien sivuilla kuukaudesta ja vuodesta toiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

 – Tuotteen pitäisi muuttua ajan myötä vain paremmaksi. Uskon suunnittelussa pitkäikäisyyteen, en hetken hauskuutukseen. Pelkästään siinä voi mennä pari vuotta, että tuote alkaa myydä hyvin.

Uudet kynttilänjalat Butticula, Fyr ja Puteli sopivat yhteen Marimekon maljakoiden kanssa.

Carinan viimeisin suunnittelutyö on Marimekolle syntynyt kokoelma kynttilänjalkoja, jotka jatkavat brändin maljakoiden muotokieltä. Uutuustuotteiden inspiraationa toimi kynttilänjaloista perinteisin: viinipullo, johon voi illallisvieraiden yllättäessä tuikata pystyyn kruunukynttilän. Tällaista huolettomuutta Carina kertoo suosivansa myös omassa kodissaan.

 – Kodissani on paljon tavaraa, mutta pidän niistä kaikista. Jopa kaikkein rumin esine voi olla rakas. Tyylini on samaan aikaan kuiva ja leikkisä, ja uskon, että mielenkiintoisin sisustus syntyy uutta ja vanhaa yhdistämällä.

Svenskt Tennin Dagg-vaasi on sisustajien ikisuosikki.
Sisältö jatkuu mainoksen alla