Toukokuussa ensi-iltansa saanut Angry Birds -elokuva nousi listojen kärkeen lähes 40 maassa. Uuden aluevaltauksen kynnyksellä ulkopuolisia epäilijöitä riitti, mutta Rovion toimitusjohtaja Kati Levoranta vakuuttaa, että yrityksen visio pysyi kirkkaana alusta loppuun saakka.

Kun Kati Levoranta aloitti Rovion palveluksessa neljä vuotta sitten, Angry Birds -elokuva oli jo aluillaan. Vaadittiin kuitenkin vuosien pitkäjänteinen työ, ennen kuin se sai ensi-iltansa vuoden 2016 toukokuussa. Levoranta kertookin oppineensa valtaisan projektin aikana, etteivät asiat tapahdu hetkessä.

Elokuva merkitsi viihdeyhtiölle ja koko mobiilipelialalle uutta aluevaltausta, eikä ulkopuolisilta epäilyiltä voitu välttyä. Levoranta kertoo, että yrityksen sisällä visio säilyi kirkkaana koko projektin ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

"Se ei ollut edes vaikeaa, sillä projekti oli äärimmäisen hyvin suunniteltu. Pysyimme koko ajan aikataulussa ja budjetissa, eikä koskaan käynyt mielessä, onnistuuko tämä vai ei. Ulkopuolisista epäilyistä huolimatta oma porukka oli koko ajan mukana, ja kaikki meni projektisuunnitelman mukaisesti", hän sanoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Menestyksen lisäksi uusi aluevaltaus merkitsee Roviolle uusia liiketoimintamahdollisuuksia, ja Roviolla pohditaan nyt eri vaihtoehtoja, jotta tämän hetkinen tilanne voidaan hyödyntää parhaalla mahdollisella tavalla.

"Elokuva oli askel seuraavalle tasolle koko brändin osalta. Linnut näyttävät erilaiselta: niillä on siivet sekä jalat ja ne puhuvat, mikä tuo paljon variaatiomahdollisuuksia muidenkin tuotteiden osalta." Kati Levoranta

"Elokuvan myötä siirryimme pieneltä screeniltä isolle screenille, mutta projekti oli askel seuraavalle tasolle koko brändin osalta. Linnut näyttävät erilaiselta: niillä on siivet sekä jalat ja ne puhuvat, mikä tuo paljon variaatiomahdollisuuksia muidenkin tuotteiden osalta. Mietimme juuri eri vaihtoehtoja, ja hylkäämme nopeasti ne, jotka eivät toimi", Levoranta kertoo.

Myös DNA:n yrityspuolen markkinoinnista vastaava Paula Miettinen kannattaa ketterää ja kokeilevaa toimintamallia. Juttusarjan kolmannessa osassa hän selvittää, millainen työkulttuuri Roviolla vallitsee. Mikä Angry Bird -elokuvaprojektissa oli haastavinta? Mitä siitä opittiin?

Kohtaamisia-juttusarjassa DNA:n yritysliiketoiminnan markkinoinnista vastaava Paula Miettinen keskustelee kiinnostavien vaikuttajien kanssa ajankohtaisista, työelämään liittyvistä muutoksista ja mahdollisuuksista. Juttusarjan kolmantena vieraana on viihdeyhtiö Rovion toimitusjohtaja Kati Levoranta. #dnavierashuone

KUKA?

Kati Levoranta, 46

Toimitusjohtaja, Rovio

Yrittää oppia työssään jotain uutta joka päivä.
Motto: Lahjakkuudet voittavat otteluita ja tiimit mestaruuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla