Kaupallinen yhteistyö

Mahdollisuusviestintäjohtaja Kirsi Pihaa innostavat yritykset, jotka ottavat kantaa yhteiskunnallisiin aiheisiin. Hänen mukaansa kannanotto on vastuukysymys sen sijaan, että katsottaisiin hiljaa vierestä, kun asiat menevät pieleen.

Teknologian kehittyminen ja digitalisaatio ovat antaneet uudenlaiset välineet vaikuttaa. Ne mahdollistavat vuorovaikutuksen, jonka seurauksena yritysten toiminta on entistä läpinäkyvämpää. Ellun Kanat -viestintätoimiston perustaja Kirsi Piha kannustaakin yrityksiä vuoropuheluun, sillä hänen mukaansa kuluttaja on se, joka määrittele ja valvoo yrityksen toimintaa.

"Tähän asti ollaan totuttu yksisuuntaisen kertomiseen eli mainontaan – siihen, että kukaan ei sano mitään takaisin. Läpinäkyvässä maailmassa kaikki eivät tykkääkään ja siitä voi tulla ei-tykätty fiilis. Olisi kuitenkin hauskaa, jos yritykset uskaltaisivat käydä keskustelua, sillä sen avulla voi muuttaa vuoropuhelun ilmapiiriä", hän sanoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kuluttajavuoropuhelun lisäksi Piha rohkaisee yrityksiä käyttämään ääntään myös yhteiskunnallisesti merkittävissä asioissa – siitäkin huolimatta, että elämme maailmassa, jossa asiat polarisoituvat helposti kärjistetyiksi mielipiteiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

"Minua innostavat yritykset, jotka ovat tässä epäymmärtäväisessä ilmapiirissä jotain mieltä ja ottavat kantaa vaikkapa maahanmuuttoon siitä huolimatta, ettei se herätä kaikissa innostusta. Se, että uskalletaan käyttää ääntä on yrityksille vastuutyyppinen kysymys – ei olla hiljaista massaa, joka katsoo sivusta, kun asiat menevät huonosti.

"Minua innostavat yritykset, jotka ottavat kantaa vaikkapa maahanmuuttoon siitä huolimatta, ettei se herätä kaikissa innostusta. Että ei olla hiljaista massaa, joka katsoo sivusta, kun asiat menevät huonosti." Kirsi Piha

Myös DNA:n yrityspuolen markkinoinnista vastaavaa Paula Miettistä kiinnostavat työelämän uudet vaikuttamisen keinot. Kohtaamisia-juttusarjan toisessa jaksossa hän keskustelee Pihan kanssa vaikuttamisesta alati muuttuvassa maailmassa. Kuinka läpinäkyvyys muokkaa yritysmaailmaa? Millaisia keinoja mobiili maailma on tuonut tullessaan?  Mikä on vaikuttamisen tulevaisuus?

Kohtaamisia-juttusarjassa DNA:n yritysliiketoiminnan markkinoinnista vastaava Paula Miettinen keskustelee kiinnostavien vaikuttajien kanssa ajankohtaisista, työelämään liittyvistä muutoksista ja mahdollisuuksista. Juttusarjan toisena vieraana on yhteiskunnallinen vaikuttaja ja mahdollisuusviestintäjohtaja Kirsi Piha. #dnavierashuone

Kuka?

Kirsi Piha, 48
Mahdollisuusviestintäjohtaja ja Ellun Kanat -viestintätoimiston perustaja
Missiona on tehdä maailmasta ymmärrettävä, ja sen myötä parempi paikka.
Motto: Konflikti päivässä pitää yrityksen virkeänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla