Kauneuden ja mainonnan ammattilainen Anne Kukkohovi inhoaa epäluonnollisuutta mutta sallii huijauksen.

”Tiedän paljon kosmetiikan vaikutuksista, sillä testaan lähes kaikkea, mitä eteen tulee”, sanoo Anne Kukkohovi. Juuri nyt kokeilussa on ulkomaisista lehdistä bongattu reverse-hiustenpesu. Siinä hiuksiin pannaan suihkussa ensin hoitoaine, jota levitetään eniten latvoihin, ja sen annetaan vaikuttaa. Sitten hiukset, etenkin päänahka, pestään sampoolla. Pesu tuuheuttaa jopa vaalennetut, pitkät hiukset.

Kokeilujen tuloksena Anne myös pesee hampaansa kerran viikossa ruokasoodalla, taivuttaa ripsensä lusikalla ja kuorii ihonsa neitsytkookosöljyn ja suolan seoksella. On myös kauneusasioita, joita hän ei kokeile:
”Inhoan kestopigmentointeja ja epäluonnollisuutta. En koskaan nyppisi kulmiani oikein ohuiksi. Olen kulmakarvanatsi. Inhoan myös hämähäkkiripsiä ja selkeitä hiustenpidennyksiä. Mutta niin kauan kuin voi huijata silmää, kaikki on sallittua.”

Rakastan kokeilla kaikkea uutta, ja se pätee erityisesti meikkeihin.

Annen oma kauneusmoka on se, ettei hän läheskään aina jaksa meikata luonnonvalossa. Kelmeässä kylpyhuoneessa tehty meikki voi nimittäin päivänvalossa yllättää. Hänen kauneussyntinsä taas on nettishoppailu.

”Mitä villimpi lupaus ja kalliimpi hinta, sitä varmemmin tuote lähtee ostoskoriin. Morkkis on sen mukainen.”

Anne on ruoka- ja kauneusasioissa luomulinjoilla, kuten myös hänen uusi kosmetiikkasarjansa Supermood. Kiinnostus alkoi jo toistakymmentä vuotta sitten, kun hän joutui pohtimaan, miten hoitaa allergisen vauvansa ihoa.

”Aluksi ostin lapselle sampoot ja rasvat luomuversioina kunnes ajattelin, etteivät ne varmaan huonoa tekisi minullekaan. Tällä hetkellä olen vihreydessä noin ysi asteikolla yhdestä kymmeneen. Se koskee pesuaineita, ihonhoitoa ja ruokaa. Mutta en ole tuomitseva enkä ehdoton. Rakastan kokeilla kaikkea uutta, ja se pätee erityisesti meikkeihin. Ripsivärin pitää pysyä, ja luomivärissä on oltava kunnon pigmentti.”

Modernit aurinkopuuterit ovat laadukkaita ja levittyvät kuin unelma.

 

 

1. Diorskin Nude Tan Powder, 62 e

Ison näyttävän Dior-pahvirasian sisältä löytyy pieni suti sekä upea ja myös varsin painava rasia. Tuote on nimensä mukainen, nudemaisen kevyt. Ylellinen aurinkopuuteri loihtii hehkuvan päivettyneen sävyn kasvoille.

2. Lumene Natural Glow Bronzer, 15,90 e

Koruttomaan, mutta miellyttävän kevyeen rasiaan pakattu aurinkopuuteri leviää hyvin. Tuote on kasvoilla lähes huomaamaton, mutta kauniilla tavalla. Hillittyä hehkeyttä suomalaiseen, ei liian näyttävään tapaan.

3. Nyx Professional Makeup Matte Body Bronzer, 10,50 e

Nyxin aurinkopuuteri on kelpo perustuote, joka leviää hienosti. Hyvin kevyt trooppinen tuoksu vie ajatukset jo kohti lähestyvää kesälomaa, palmunlehvien väleistä pilvistävää aurinkoa ja drinkkiä altaan äärellä.

4. Clarins Bronzing Duo Mineral Powder Compact SPF 15, 42,20 e

Hivenen tylsän rasian sisältä löytyy superlaadukas tuote. Aurinkopuuteri koostuu kahdesta sävystä, kullan- ja kuparinruskeasta. Niitä yhdistelemällä saa itselleen sopivan sävyn. Plussaa myös aurinkosuojasta.

5. YSL Les Sahariennes Bronzing Stones Collection, 59 e

Virkeän vihreässä, liskokuosisessa rasiassa on isokokoinen peili. Itse tuote on tuttua YSL-laatua, se suorastaan sulautuu kasvoille. Loppu-tuloksena on erittäin luonnollinen kesäinen hehku.

6. Oriflame Giordani Gold -puuterihelmet, 34 e TESTIN VOITTAJA

Monenväriset minipallerot rasiassa arveluttavat, mutta mineraaliyhdistettä sisältävät puuterihelmet ovatkin käytössä hurmaavan ylelliset. Käsintehdyistä helmistä saa kasvoille ihanan heleän sävyn.

Meikkivoide on monelle päivittäinen kumppani. Oikean löytämiseen kannattaa panostaa, sillä sopivan tuotteen kanssa päivä käynnistyy sujuvasti.

Smashbox Studio Skin 15 Hour Wear Hydrating Foundation, 38 e/30 ml. TESTIN VOITTAJA

No nyt on hyvä meikkivoide. Tuote on kätevässä pumppupullossa, josta sitä tulee juuri sopivasti. Se sulautuu ihoon täydellisesti, koostumus on ihanan kevyt mutta kuitenkin kyllin peittävä. Kriittinen puoleni melkein haluaisi löytää jotain moitittavaa, mutta viikkojen testissä sellaista ei löytynyt.

Dr. Hauschka -meikkivoide, 36,40 e/ 30 ml.

Tämä meikkivoide jättää kevyen jäljen, hyvässä ja pahassa. Oikeaa annostelua on aluksi vaikeaa hallita; sipaus on liian vähän, enemmästä tulee turhankin meikattu vaikutelma. Iholla tuote on erittäin miellyttävän tuntuinen, mutta kului pois päivän mittaan turhan nopeasti.

Lumene Blur Foundation Longwear, 16,90 e/30 ml.

Ihohuokosia blurraavat meikkivoiteet ovat suosikkejani, joten odotukset tuotteelle olivat korkeat. Lupaukset lunastuivat osittain. Keveys oli sekä tuotteen paras että sen huonoin puoli: pohja levittyi unelmankevyesti ja ihoa tukkimatta, mutta lopputulos oli turhankin luonnollinen.

Clinique Superbalanced Silk Makeup,36 e/30 ml.

Miksi, oi miksi muuten hyvä tuote on pakattu näin hankalasti? Käyttömukavuutta häiritsee merkittävästi se, että leveäsuisesta pullosta tulee tavaraa miten sattuu. Meikkivoide itsessään on iholla erittäin miellyttävän tuntuista ja kestää erinomaisesti. Vieno tuoksu lisää luksustunnetta.

Max Factor Lasting Performance, 16,95 e/35 ml.

Tuotteen annostelu ei tästä enää helpotu. Napakka tuubi antaa juuri sen verran kuin tarvitaankin. Levittyy sulavasti ja tekee siistiä jälkeä. Miinuksena on kesto: iltapäivän mittaan kasvot alkavat kiillellä.

Elizabeth Arden Flawless Finish Perfectly Nude Makeup, 47 e/30 ml.

Tämä meikkivoide on tasavarma luottovalinta, joka ei petä. Koostumus on silkkinen ja miellyttävä, ja pakkaus sellainen, jota mieluusti pitää esillä (kyllä, sillä on merkitystä tämän hintaluokan tuotteessa). Peitti ihon virheet tehokkaasti, mutta oli ehkä hieman liiankin peittävä hyväkuntoiselle iholle. Pientä kuulautta kaipasin.

 

Trendikkäin kosmetiikka on nyt pientä, luomua ja pohjoista. Sellaista tekevät Mia Höytö, Jonna Jalkanen ja Anne Kukkohovi. Heidän yritystensä matka maailmalle on alkanut hyvin.

Mia tässä moi, mulla olisi tällaisia Mia-rasvoja”

Melkein noin se meni. Mia Höytö kertoo vitsaillen puheluista, joita hän soitteli viisi vuotta sitten. Hän oli juuri perustanut omaa nimeään kantavan luonnonkosmetiikkamerkin ja saanut ensimmäiset tuotteet kehitettyä. Niille oli löydettävä jälleenmyyjiä, jostain oli aloitettava.

Mia Höytö on juuri sellainen sarja, joka on kosmetiikassa kuuminta juuri nyt: pieni, tekijän omasta intohimosta syntynyt, luomu ja puhtaasta pohjoisesta kotoisin.

Merkkejä yhdistää se, että ne kaikki haluavat olla isoja maailmalla.

 

Samaa trendiä Suomessa edustavat myös Anne Kukkohovin Supermood, jonka raaka-aine-erikoisuus on pakurikääpä, ja Jonna Jalkasen ranskalaiselle Sophie la girafe -merkille lisenssillä valmistama lastenkosmetiikka.

Näitä kolmea merkkiä yhdistää myös se, että ne kaikki haluavat olla isoja maailmalla.

”Supermoodista tulee kansainvälinen, hyvin menestynyt premiumbrändi, luonnonkosmetiikan Chanel”, Anne Kukkohovi visioi.

”Uskon, että kymmenen vuoden päästä me olemme lasten luonnonkosmetiikan myydyin sarja maailmalla”, Jonna Jalkanen sanoo.

”Kasvamme maailmalla tunnetuksi ja arvostetuksi luonnonkosmetiikan edelläkävijäksi”, Mia Höytö uskoo.

Suuria tavoitteita, niin kuin pitääkin.

 

Mia Höytö lähti kosmetiikkamarkkinoille oma tarve edellä: hän ei löytänyt itselleen sopivaa, tarpeeksi tehokasta ja toimivaa luomukosmetiikkaa.

Mia on kosmetologi ja viittä vaille valmis yhteiskuntatieteiden maisteri, jolla oli koulutuksensa vuoksi tuntemusta kosmetiikan raaka-aineista ja markkinoinnista, joten pystymetsästä hän ei alalle tupsahtanut.

”Jo paljon ennen kuin perustin yrityksen, aloin pohtia, minkälaisia raaka-aineita kosmetiikkaan haluaisin.”

Höytö tutkiskeli INCI-listoja, joissa on kosmetiikan raaka-aineita ja niiden tunnettuja vaikutuksia. INCI, International Nomenclature Cosmetic Ingredient, on kansainvälinen tapa merkitä kosmetiikan ainesosat pakkauksiin, yleensä niiden kemiallisilla tai englanninkielisillä nimillä.

”Jo paljon ennen kuin perustin yrityksen, aloin pohtia, minkälaisia raaka-aineita kosmetiikkaan haluaisin.”

INCI-listat ovat viime vuosina nousseet jokaisen valveutuneen kosmetiikkakuluttajan tietoisuuteen, sillä niitä tulkitsemalla voi vältellä itselleen epämieluisia tai allergiaa aiheuttavia raaka-aineita.

Kun Mia oli aikansa jahkaillut unelmavoidettaan ja puhunut haaveestaan kotona, aviomies tokaisi, että lopeta puhuminen ja rupea hommiin. Mia tapasi ja kilpailutti alan tekijöitä, löysi Suomesta hyvän valmistajan ja ryhtyi kemistin avulla testaamaan erilaisia tuotekoostumuksia.

”Halusin voiteen, joka on mahdollisimman kosteuttava ja ravitseva, muttei jätä iholle rasvaista tunnetta.”

 

Kun näytti siltä, että jotakin tuotteesta voisi tulla, hän perusti yrityksen. Sitä varten hän sai pienen naisyrittäjälainan. Muut rahat firmaan ovat tulleet yhtiön osakkailta eli Mialta ja hänen aviomieheltään. Pitkän, lähes pari vuotta kestäneen tuotekehityksen jälkeen syntyi Unelma-voide.

Mia Höytö -merkki lanseerattiin Kauneus ja terveys -messuilla vuonna 2012 ja siinä oli viisi tuotetta: kaksi kasvovoidetta, ihon puhdistustuote, silmänympärysvoide ja vartalovoide.

Kosmetiikan suunnittelussa ja kehittämisessä vähintään yhtä tärkeää kuin vaikuttavat aineet on se, miltä tuote näyttää, miltä se tuoksuu ja miltä se iholla tuntuu.

Kosmetiikan suunnittelussa ja kehittämisessä vähintään yhtä tärkeää kuin vaikuttavat aineet on se, miltä tuote näyttää, miltä se tuoksuu ja miltä se iholla tuntuu. Eniten työtä vaatii se, että vaikka paperilla jotkut aineet näyttäisivät kehittäjän visiossa täydelliseltä kombolta, ne eivät välttämättä muodosta yhdessä ihanaa luksusvoidetta vaan pahanhajuisen tökötin.

 

Jonna Jalkanen pääsi tuotekehitysvaiheesta helpommalla. Latvian tehtaalla luonnonmukaisen vauvoille ja lapsille suunnatun Sophie la girafe Baby -tuotesarjan koostumukset loksahtivat heti kohdilleen juuri niin kuin ne Jonnan suunnitelmissa olivat.

”Meille sanottiin, että harvoin tuotteet onnistuvat heti näin täydellisesti.”

Sarjassa on nyt kuusi tuotetta, ja seitsemäs, lasten geelihammastahna, on juuri tulossa kauppoihin. Tällä hetkellä kehitysvaiheessa ovat aurinkovoiteet.

Vauvoille ja lapsille suunnatun Sophie la girafe Baby -tuotesarjan koostumukset loksahtivat heti kohdilleen.

”Ne ovat luonnonkosmetiikassa aina vaikeita tehdä niin, että koostumus on miellyttävä.”

Jonnallakin oli ollut kauneustoimittajataustan peruina ideoita kosmetiikkabisnekseen, mutta hän oli kuitenkin miehensä kanssa alkanut tuoda maahan kuuluisaa ranskalaista vauvojen purulelua Sophie la girafea. Luonnonkuminen kirahvi on yksi Ranskan epävirallisista kansallisaarteista: sitä myydään vuosittain 800 000 kappaletta eli käytännössä jokaiselle Ranskassa syntyneelle vauvalle ostetaan sellainen.

Joitakin vuosia sitten 55 vuotta vanhaa perheyritystä alettiin nykyaikaistaa. Toimitusjohtaja pyysi yhteistyöyrityksiä visioimaan, mitä kaikkea vauvojen kirahvibrändin alla voisi tehdä.

”Mieheni sanoi, että olisiko tässä se sinun ihonhoitobisneksesi paikka”, Jonna kertoo.

 

Jalkaset tekivät huolellisen presentaation herkkäihoisille sopivasta vauvojen kosmetiikkatuotelinjasta. Siinä oli mietitty niin markkinointi, myyntitavoitteet kuin muun muassa paperikassien ulkoasu ja kotisivutkin. Kosmetiikkalisenssiä haki myös kaksi ranskalaisfirmaa, mutta Jalkaset saivat sen. Vuonna 2013 he toivat markkinoille Sophie la girafe -luonnonkosmetiikkasarjan, jonka tuotteet valmistetaan Latviassa.

”Meidän raaka-ainelistalla ei esimerkiksi ole yhtäkään tuoksuallergeenia, minkä takia niitä käyttävät myös herkkäihoiset ja allergiset aikuiset sekä atoopikot.”

Kirahvilelua myydään Ranskassa ruokakaupoissa, mutta kirahvibrändin kosmetiikkasarja on astetta premiumimpi.

”Ranskalaiset ovat kokeneet, että kosmetiikkasarja nostaa brändiä. Jopa Louis Vuittonin suunnittelija kommentoi näin.”

 

”Tiedän taustani takia todella paljon kosmetiikkamerkeistä ja rakastan pakkausdesignia”, Anne Kukkohovi pohjustaa.

”Olin menossa juontamaan erästä tilaisuutta vähän huonolla tuulella ja olin jo jonkin aikaa miettinyt, mitä haluaisin seuraavaksi tehdä. Työurani on mennyt perioideissa. Ensin oli mallinura, sitten ura AD:na mainostoimistossa ja sitten tv-työt. Yhtäkkiä puuskahdin ystävälleni, että haluan oman kosmetiikkabrändin, mutta kuka hullu sellaista tekee."

Ystävä Rita Nordin sanoi, että höpö höpö, se on hyvä idea.

”Yhtäkkiä puuskahdin ystävälleni, että haluan oman kosmetiikkabrändin, mutta kuka hullu sellaista tekee."

Anne meni kotiin ja kirjoitti Supermoodin idean ylös. Rita Nordinista tuli vähän myöhemmin firman osakas.

”Tiesin heti, miltä tuotteiden pitää näyttää ja tuoksua, ja minulla oli myös raaka-aineista ideoita, kuten että veden tilalla haluan aina käyttää koivunmahlaa.”

Ideasta tuotteeksi -prosessia nopeutti se, että Annella on paljon suhteita ja tuttavia kosmetiikkabisneksessä ja markkinoinnissa, eikä hän ole koskaan epäillyt puhua ideoistaan ja kysyä neuvoa.

”Taisin jossain vaiheessa soittaa Anne Bernerille, ja Bruce Oreckin kanssa olen myös puhunut Supermoodista”, hän nauraa.

Annen tarkkaan visioon kuului myös se, että tuotteiden piti olla luonnonmukaisia mutta tehokkaita, eivätkä pakkaukset ja imago saaneet henkiä mitään perinteistä, meikitöntä ituhippimeininkiä.

”Kilpailutin tehtaat Italiassa, Tanskassa ja Suomessa, ja suomalainen tehdas oli selvästi paras. Tuotekehitys maksaa ihan hulluna, mutta tällä hetkellä meillä on vähäksi aikaa tarpeeksi tuotteita.” Supermoodilla on kolme eri tuotelinjaa

 

Annelle tuotteissa kaikkein tärkeintä on läpinäkyvyys eli se, että raaka-ainelistat ovat selkeitä eikä tuotteiden sanota tekevän jotakin sellaista, mitä ne eivät tee.

”Asiakas tietää nykyään todella paljon, joten on ihan turha väittää tuotteista jotakin sellaista, mikä ei ole totta.”

Merkin logon ja visuaalisen ilmeen on suunnitellut Annen mies Joni Kukkohovi, joka on yrityksen creative director. Hyvännäköiset pakkaukset huomattiin nopeasti Cool Hunting -sivustolla, jonka jälkeen muun muassa brittiläinen tavarataloketju Selfridges otti yhteyttä.

”Olemme kasvaneet ulkomaille hyvin orgaanisesti.”

Tällä hetkellä Supermoodilla on Yhdysvalloissa agentti, joka hankkii merkille siellä uusia jälleenmyyjiä. Supermoodia saa Yhdysvalloissa noin 60 paikasta, samoin Britanniasta, ja myös Hong Kongissa on jälleenmyyjiä.

”Asiakas tietää nykyään todella paljon, joten on ihan turha väittää tuotteista jotakin sellaista, mikä ei ole totta.”

”Hyvä jakeluketju on meille tosi tärkeä, marketeissa Supermoodia ei myydä tulevaisuudessakaan.”

 

Suomi ei ole pienellekään kosmetiikkabrändille riittävä markkina, ja kansainvälistyminen on bisneksessä itsestäänselvyys. Mutta kenelle oman tuotteen voi antaa myyntiin ja kuka sen haluaa myyntiin, on melko monimutkainen yhtälö. Jälleenmyyjän on oltava brändin arvon mukainen ja maailmalta ottavat yhteyttä monenlaiset jobbarit, joiden taustat on selvitettävä.

Eniten työtunteja kuuluu juuri tähän.

Kosmetiikkamarkkina on erittäin kilpailtu, mutta niin on moni muukin ala. Mia, Jonna ja Anne ovat saaneet vientiin apua muun muassa Finnveralta ja Tekesiltä, jotka antavat niin lainoja, takauksia kuin suoraa rahoitustakin kasvu- ja vientiyrityksille. Hakemusten laatimisen työläys ja yllättävät takapakit ovat kaikille kolmelle tuttuja.

”Suomesta puuttuu immateriaalinen taju. Kaikki asiat pitää joka paikassa selittää niin, että insinöörikin sen ymmärtää”, Anne Kukkohovi sanoo.

Viralliset instanssit eivät ihan aina ymmärrä, mitä se tällainen kauneusbisnes oikein on.

”Suomesta puuttuu immateriaalinen taju. Kaikki asiat pitää joka paikassa selittää niin, että insinöörikin sen ymmärtää”, Anne sanoo.

Annea kehotettiin ensin hakemaan Tekesiltä lähes puolen miljoonan lainaa tuotekehitykseen ja kansainvälistymiseen. Valtavasti työtä vaatinut hakemus kaatui terminologisiin muotoseikkohin eikä yritys saanut senttiäkään.

”Nämä ovat monesti ihan henkilökemia-asioita”, Anne kuittaa. Supermoodiin ovat sijoittaneet omia rahojaan niin kaksi yhtiökumppania kuin Anne ja hänen miehensä. Bisnestä on rahoitettu myös lainalla, ja sittemmin ovat Tekesinkin avustushakemukset onnistuneet.

 

Jonnaa ”kannustettiin” muistuttamalla, että kansainvälistymisestä ei kannata haaveilla, koska Coca-Colallakin se kesti 50 vuotta.

”Meidän tuotteita myydään nyt 30 maassa”, Jonna sanoo ilahtuneena.

Mia Höytö aikoo kasvattaa bisnestään maailmalle rauhassa. Höytö-kosmetiikkaa on saatavilla tällä hetkellä kymmenessä maassa, ja hän on juuri saanut viennin kehittämiseen rahaa Tekesiltä.

Suomalaisuus on kosmetiikassa jokaisen mielestä asia, josta on selvästi etua.

Suomalaisuus on kosmetiikassa jokaisen mielestä asia, josta on selvästi etua. Se tarkoittaa yhä edelleen luotettavuutta ja puhtautta.

”Me ollaan vähän outoja, sellaisia totisia ja rehellisiä”, Anne Kukkohovi kuvailee suomalaisuutta, jota ei Supermood-tuotteiden yhteydessä kovin näyttävästi erikseen mainosteta.

”Jenkkiagenttimme sanoi, että se on ehdottomasti positiivista, vähän niin kuin uusi Ruotsi, että pitäkää tuo!”

Martina Aitolehti, 34, pysyy energisenä tiukan aikataulun avulla.

Kello kuudelta pärähtävä herätyskello on Martinan jokapäiväinen rutiini, sillä kahden pienen tytön äiti haluaa hengittää hetken rauhassa aamuisin. Pää painuu tyynyyn iltakymmeneltä.

”Minun on pakko herätä ennen lapsia, jotta jaksan heidän heräämisestään alkavan härdellin.”

Alun perin tosi-tv-ohjelmista tutuksi tullut Martina tunnetaan nykyisin juontajana sekä Miss Helsinki -kisan järjestäjänä. Ennen kisoja missifinalistit treenaavatkin sporttisen Martinan johdolla.

”Minun on pakko herätä ennen lapsia, jotta jaksan heidän heräämisestään alkavan härdellin.”

Ahkera liikunta pitää kiireisen naisen mielen ja kehon kunnossa. Pyörä- ja juoksulenkit metsässä ovat terapiaa.

Martina uskoo, että tarkat aikataulut pitävät hänet energisenä. Kurinalaisuus näkyy myös lautasella. Vaikka hän ei sano millekään ruoka-aineelle ei, pitää ravinnon olla ehdottoman puhdasta.

Talvella hilseilevän kuivasta ihosta kärsivä Martina on huomannut myös suun kautta nautittujen rasvojen edut ihonhoidossa: hän sekoittaa kookosöljyä aamupuuroon ja toisinaan lusikoi sitä suoraan suuhunsa.

”Uskon vakaasti, että kaikki lähtee ravinnosta ja unesta. Kun ne ovat kunnossa, voi alkaa hifistellä.”

”En juo maitoa janooni tai syö leipää nälkääni. Smoothiet ovat suosikkivälipalojani. Varsinkin vihreään smoothieen on saa helposti lisättyä treeniin tarvittavia proteiineja.”

”En juo maitoa janooni tai syö leipää nälkääni.”

Martinan kylpyhuoneen kaapeissa on laaja valikoima kosmetiikkaa ja ihonhoitotuotteita. Nykyisin ne kaikki ovat luonnonmukaisia.

Arkisin meikiksi riittävät kevyt pohja kasvoille ja ripsiväri. Mutta sitten kun laittaudutaan, laittaudutaan kunnolla.

”Jos tiedossa on juhlat, tykkään panostaa. Minulta löytyy kyllä contourista lähtien kunnon arsenaali näyttävään meikkiin.”

 

Juttua muokattu 23.3. klo 15.41: korjattu otsikon nimivirhe

Martina Aitolehti, 34, juontaja ja yrittäjä. Suosikkituotteet:

Jurlique Skin Balancing Face Oil -kasvoöljy. ”Ylellisen tuntuinen ja kivan tuoksuinen. Tämän hetken suosikkibrändini.”

Puhdistamon viherjauhe. ”Jos olo on alavireinen, tämä virkistää.”

Naturadon valkoinen savijauhe. ”Pidämme tyttärieni kanssa hemmotteluhetkiä ja teemme toisllemme kasvonaamiot.”