Tanssiopetus sekä ratsastaja ja hevonen-leikki peruskoulun ala-asteelle
Tanssiopetus sekä ratsastaja ja hevonen-leikki peruskoulun ala-asteelle
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alueen etusivulle
Keskustelun etusivu | Yleinen
Olisi aika saada tanssiopetus peruskoulun ala-asteille ja sen lisäksi ratsastaja ja hevonen-leikki nykyajan hengen mukaan,joihin jokaisen peruskoulun ala-asteikäisen olisi osallistuttava.Itse olen lapsena hyvin paljon leikkinyt leikkiä,jossa itse asetuin lattialle vatsalleen makaamaan ja toiset tulivat istumaan,ratsastamaan ja seisomaan minun selän päälle,enkä itse ole nähnyt siinä mitään väärää enkä syntiä.Halusin aina olla toisten hevosena ja se,jonka päällä toiset istuivat ja seisoivat tai sitten hevonen,jonka selässä toiset ratsastivat.Tämä tulisi saada peruskoulun ala-asteiden tuntiopetukseen ja jokaisella peruskoulun ala-asteen oppilaalla tulisi olla mahdollisuus,oikeus ja lupa ratsastaa toistensa aivan kuten oppia tanssimaan,koulussa,kotonaan ja kavereidensa luona.
RATSASTAJA JA HEVONEN
Tarvittavat välineet: pallo
Leikkijöiden määrä: vähintään 10
Osallistujat asettuvat piiriin pareittain niin, että kukin pari muodostaa ratsastajan ja hevosen. Parin osapuolista toinen käy istumaan toisen selkään, nämä ovat ratsastajia ja ne joiden selässä istutaan ovat hevosia. Ratsastajat aloittavat leikin heittämällä palloa toisilleen. Jos joku ratsastajista ei saa palloa kiinni, kaikki hyppäävät alas "hevosten" selästä ja KAIKKI juoksevat niin kauas pallon luota kuin mahdollista. Se hevonen, jonka ratsastaja on ollut huolimaton (ei saanut palloa kiinni), juoksee pallon perässä ja saatuaan sen käsiinsä huutaa: SEIS. Seis -huudon jälkeen kukaan ei liikkua paikaltaan. Hevonen koettaa nyt osua johonkin ratsastajaan, ja jos hän onnistuu sen tekemään, vaihtavat kaikki hevoset ja ratsastaja tehtävää keskenään. Eli hevosista tulee ratsastajia ja ratsastajista hevosia. Jos hän ei onnistu osumaan kehenkään, leikki jatkuu piirissä kuten ennen.Nämä asiat käytäntöön kaikkialla.