Muslimiaktivisti Maryan Abdulkarim: ”Suomessa rasismista ja jopa rotuopista on tullut salonkikelpoista”

Maryan Abdulkarim, 32, haaveili yläasteella lääkärin ammatista, mutta opinto-ohjaaja kehotti opiskelemaan lähihoitajaksi. Se oli hänestä sopivampi vaihtoehto somalitytölle. Maryanista ei tullut kumpaakaan vaan rasismin vastustaja ja musliminaisten äänitorvi.Lue koko juttu

Muslimiaktivisti Maryan Abdulkarim: ”Suomessa rasismista ja jopa rotuopista on tullut salonkikelpoista”

Sivut

Kommentit (78)

Analyze this !

Lopetetaan nyt tämä kuurupiilo ja puhutaan suoraan. Kyllä meillä on aihetta pelätä islamia. Syitä löytyy pelkästään maailman uutisia seuraamalla. Meillä suomalaisilla on oikeus omaan elämäntapaamme,johon tulijoilla on velvollisuus sopeutua. Ainoastaan näin voimme elää rauhassa yhdessä. Eivät asiat suomalaisia haukkumalla yhtään parane. Keskellämme on elänyt 1800-luvulta saakka tataareja (muslimeja) ja juutalaisia,eikä kenelläkään ole pahaa sanaa sanottavana heistä,ovat ahkeria ja hyviä suomalaisia. Miksi sitten näiden uusien tulokkaiden kanssa on vaikeaa? Miettikää sitä.

• ylös 107
  • alas 41
Sisältö jatkuu mainoksen alla
IsoJorma

Niin, en ymmärrä miksei tyttö mennyt lääkiksen pääsykokeisiin? Vai onko niin, koska koko elämänsä kokenut rasismia, olisi pääsykoetta helpotettu hänen osaltaan, ja näin olisi ovet auenneet?

• ylös 78
  • alas 61
Vierailija

Juuri tuon takia meidän pysäytettävä haittamaahanmuutto kokonaan. Pelkkiä ongelmia odotettavissa tulevaisuudessa. Isoja ongelmia.

Ei pitäisi mamuoppilaan valittaa koulurasismia, kun todellisuudessa opettajat antavat heille monta numeroa paremman arvosanan kuin mitä osaaminen edellyttäisi.

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/310337-tutkimus-suomalaiset-op...

Maahanmuuttajataustaiset oppilaat saavat Suomen yläkouluissa todistuksiinsa keskimäärin jopa parempia arvosanoja kuin kantaväestöön kuuluvat, vaikka heidän todellisen osaamisensa arvioidaan olevan huolestuttavan heikkoa.

Tulos käy ilmi Valtiontalouden tarkastusviraston VTV:n tuoreesta tutkimuksesta, jossa esitetään huoli maahanmuuttajataustaisten oppilaiden pärjäämisestä Suomen kouluissa.

Kansainvälisen Pisa-tutkimuksen mukaan maahanmuuttajataustaisten oppilaiden osaaminen on Suomessa huolestuttavan heikkoa.

Ongelmista huolimatta opettajat näyttävät antavan maahanmuuttajanuorille keskimäärin liki samantasoisia arvosanoja kuin kantaväestöön kuuluville oppilailleen.

Esimerkiksi 9.-luokkalaisten keskimääräinen matematiikan arvosana oli vuonna 2012 kantaväestön oppilailla 7,6.

Toisen polven maahanmuuttajilla se oli 7,5 ja ensimmäisen polven maahanmuuttajilla 7,2.

Pisa-tuloksissa maahanmuuttajataustaiset oppilaat pärjäsivät kuitenkin useita kymmeniä Pisa-pisteitä huonommin.

• ylös 83
  • alas 56
Äiti

Maryamilla kävi koulussa OPO:n kanssa kolminkertaisesti huono tuuri!!! Hän on nainen, mustaihoinen ja suomalaisissa OPO:issa on paljon idiootteja!!! Vielä pahempia ovat koulupsykologit!!!
Olen kuullut paljon OPO:ista jotka eivät kannusta lahjakkaita nuoria opiskelemaan vaan teilaavat haaveet suoralta kädeltä!
Tyttäreni halusi ylä-asteella sähkötöihin käsitöiden sijaan. Tämä oli mahdollista jo 15 vuotta sitten. Hän meni luokkaan jossa vanhempi miesopettaja sanoi että hän on väärässä luokassa! Ei ollut, oli vain ainoa naispuolinen oppilas. Oppilaat rakensivat virtapiirin opettajan ohjeiden mukaan. Tyttäreni oli ainoa joka sai sen toimimaan ensiyrittämällä!
Opettajan asenne muuttui siinä vaiheessa! Nyt tyttäreni on kouluttautunut rakastamalleen alalle, hän on automatiotekniikka - AMK-insinööri. Jos hän olisi lannistunut opettajan alkuasenteen takia, hän ei olisi nyt rakastamassaan ammatissa.
Lukiossa psykologi sanoi "yrittäisit vähän enemmän olla niin kuin muut!" Sain raivokohtauksen ja kielsin häntä menemästä lähellekään ko. puoskaria. Lopulta hän joutui vaihtamaan koulua. Tuossa koulussa hän kuitenkin tapasi tulevan avomiehensä. Jos hän olisi noudattanut psykologin neuvoa, hänen elämänsä suuri rakkaus ei olisi huomannut häntä. Juuri se psykologin tuomitsema erilaisuus sai nuoren miehen rakastumaan häneen päätäpahkaa, ja mutkien kautta heistä tuli rakastavaiset. Nyt ovat olleet yhdessä 10 vuotta ja ovat edelleenkin kuin vastarakastuneita!
Suomessa on outo tasapäistämisen kulttuuri, kaikki erilaisuus on pahasta! Samoin herkkien nuorten kanssa tekemisissä olevat OPO:t, koulupsykologit ja opettajat saattavat olla jopa haitallisia auktoriteetteja nuorille. Vanhemmille jää iso taakka pehmitellä näitä katkerien, turhautuneiden ihmisten aiheuttamia kolhuja!
Mitä Hijabiin tulee, sehän on kaunis vaate, joka korostaa kantajansa kasvonpiirteitä! Se on myös hyvin kätevä, sen alle saa likaiset hiukset piiloon😁 Tyttäreni ei myöskään juo eikä polta. Olen opettanut hänelle että sitä ei tarvitse selitellä millään tavalla!
Ja hän on ihan kanta-suomalainen.
Joskus suhtautuminen voi olla rasistista tai rodullistavaa, mutta ei aina! Suomalainen perusluonne on vaan joskus niin saatanan juntti!!!

• ylös 54
  • alas 62
Vierailija

No voi kyynel, joutuvat raukat rasismin kohteeksi. Tyttäreni käveli keskellä kirkasta päivää Kaisaniemen puiston halki Helsingissä. Penkillä istui somalimies (heille harmillista, että heidän taustansa näkyy niin selvästi heidän piirteissään). Mies huusi tyttärelleni: Sinä et saa kävellä täällä, tämä on meidän aluetta. Minä en voi koskea sinuun, mutta saan jonkun muun hakkaamaan sinut.

Sanoin tyttärelleni, että mikset sanonut sille, että me olimme täällä ensin.

• ylös 76
  • alas 56
Huivipää

Oikein! Olen suomalainen ja kristitty nainen, mutta käytän julkisella paikalla paljon pitkiä hameita, mekkoja sekä huivia päässäni. En halua pukeutua farkkuihin jotta ihmiset pääsevät arvostelemaan vartaloani, en halua miettiä onko minulla huono hiuspäivä vai ei. Meikkaan jos haluan. Puen lyhyemmän hameen jos haluan. Aluksi kylmillä ilmoilla käytännön tarpeesta syntynyt pään peittäminen on muuttunut mukavaksi ja luontevaksi osaksi pukeutumista myös sisätiloissa. Ihailen salaa nuorten somalinaisten tyylikkäitä huiveja ja vaatteita ja jonain päivänä viellä kysyn mistä noita saa tuon värisenä. Islamiin en tunne uskontona viehätystä vaan olen onnellinen oman uskoni kanssa, mutta feministi minussa sanoo että vaatetukseni on minun mukavuudekseni ja jos en tunne ollani mukavaksi farkuissa ja napapaidassa voin käyttää huoletta hametta ja huivia jossa tunnen itseni naisellisemmaksi. Ne antavat minulle vallan pitää salaisuuteni enkä ole avointa riistaa kaikkien katseille. Päätän itse kuka minua katselee ja miten. Usein jo pelkkä huovin käyttö tekee minusta näkymättömän muiden silmille. Ihmiset miettivät olenko naimisissa muslimin kanssa? Harjoitanko itse tätä uskontoa? Välillä tunnen olevani kuin ensimmäinen housuihin pukeutunut nainen, pukeutumalla hameeseen ja huiviin. Olen nainen mutta omilla ehdoillani. Naisten vapautuminen ei ole minulle vapautta juoda itseäni humalaan, vapautta harrastaa irtosuhteita tai vapautta matkia miehisiä käytösmalleja. Minulle naisen vapaus ja feminismi on vapautta toimia siten että itselläni on mahdollisimman mukava olla maailmassa ja sen olen nyt löytänyt näin

• ylös 51
  • alas 68
Vierailija

Olisipa mahtavaa, jos tämä nainen voisi saarnata naisten tasa-arvosta jossain muslimimaassa. Suomessa on tasa-arvolla jo pitkät perinteet ennestään.

Mitäköhän tapahtuisi, jos menisimme itse vaatimaan samoja oikeuksia kuin Suomessa on jossakin äärimuslimimaassa? Saisimme varmasti kokea aikamoista rasismia ko. maassa eli asiat eivät ole aina niin yksinkertaisia.

Tämä feministi voisi myös puhua muslimimiehille, että eivät hauku suomalaisia naisia eivätkä huutele heille hävyttömyyksiä eli kasvatuksen voisi aloittaa omista "maanmiehistään", kiitos.

• ylös 77
  • alas 54
Naiset Ensin

Höpötihöpöti; koitapa mennä itse saarnaamaan islamimaihin naisten oikeuksista, niin varmasti saat rasistisen kohtelun.

Somalimiehet voisivat lopettaa naisille huutelun ja mennä kotimaahansa, jos ei Suomen hyvät olot kelpaa.

Suomen ovat rakentaneet suomalaiset ja täällä pitää arvostaa kovasti työtä tehneitä ihmisiä.

Ei mulla muuta!

• ylös 72
  • alas 47
HienoSuomi

Hienoa kommentteja suomalaisilta siitä, että omasta maasta ja kulttuurista pitää olla ylpeä.

Jo ennen vanhaan sanottiin, että maassa maan tavalla, joten myös maahantulijoiden on opeteltava suomalaiset tavat ja käyttäytyä meidän sääntöjen mukaan. En itsekään ole vaatimassa vierailla mailla sinne suomalaisia tapoja.

O tempora o mores!

• ylös 69
  • alas 51
Niin

Minski kirjoitti:
"Suomalaisten ei tarvitse parantaa tapojaan ikinä missään." "Helpointa olisi, jos jokainen hoitaisi oman osansa ja kohtelisi oikeasti kaikkia ihmisiä tasavertaisesti."

Tuohon ensimmäiseen lainaukseen sanoisin, että kuulostaa jotenkin katkeralta lausahdukselta. Mielestäni jokaisen olisi hyvä kansallisuudestaan riippumatta parantaa tapojaan, olla rehellinen, kohdella muita kunnioittavasti jne. Toiseen lainaukseen sanoisin, että kyllä, juuri näin. Jeesus sanoi, että ihmisten tulisi kohdella muita kuten haluaa heidän kohtelevan itseään. Jeesus myös antoi yhden käskyn, joka kuuluu: rakastakaa toisianne. Voitko kuvitella mitään parempia kehotuksia kuin nämä. 

Suomalainen ja ylipäänsä Eurooppalainen yhteiskunta on rakentunut siten, että siinä toteutuu tasavertaisuus melko hyvin. Tällä hetkellä näen, että sitä ajetaan monelta taholta alas, mikä on surullista. Niin kauan kuin islam ajaa ideologiaa, jossa hyväksytään tappaminen ja kaikenlainen alistaminen, tulen puhumaan sitä vastaan.

Olen samaa mieltä kanssasi. Sana islam tarkoittaa alistumista (Jumalan tahtoon), joten niin kauan kuin on islamia, on myös alistamista. Kannattaa pitää mielessä, että kristityt ovat edelleen, vuonna 2018, maailman vainotuin ihmisryhmä ja kristinusko maailman vainotuin uskonto. Kannattaa samalla miettiä tuota rasistisuutta ja syrjintää yleisesti: kuinka muslimeja kohdellaan kristityssä Suomessa ja (kristinuskoisissa) länsimaissa ylipäätään verrattuna siihen, kuinka kristittyjä kohdellaan muslimivaltioissa? Voisiko esimerkiksi kristitty ryhmä harjoittaa uskontoaan Somaliassa yhtä vapaasti ja avoimesti kuin Maryan Abdulkarim voi harjoittaa islamia Suomessa? 

• ylös 58
  • alas 51
Vierailija

Asun Pariisissa ja olen myôskin kokenut rasismia vai onko se arvostuksen puutetta.

Tââllâ muslimimiehet huutelevat ja ehdottelevat tôrkeyksiâ kadulla kâveltâessâ ja yksin kahvilassa istuessa.

On harmittavaa ettâ aina puhutaan muslimivâstôn kokemasta rasismista kun he itse kâyttâytyvât hyvin rasistisesti.

Muslimit ovat hyvin usein suvatsemattomia ja pitâvât omaa uskontoaan ainoana ja oikeana.

On turha aina moittia suomalaisia, suomalaiset ovat hyvinkin suvaitsevaisia jos ei ruvetâ tyrkyttâmâân omia uskonnollisia tapoja.

Ja feminismi on provosointia tasa-arvoisessa yhteiskunnassa.

• ylös 70
  • alas 48
Vierailija

Islamilainen maailma on nykyisin tieteen ja tekniikan osaamisessa ja kehittämisessä varsinainen takapajula. Alamäki alkoi 700 vuotta sitten eikä tilanne ole miksikään muuttunut. Syynä on nimenomaan tiukka fundamentalistinen uskonnon tulkinta, joka on islamissa valtavirtaa. Pakistanilainen ydinfyysikko Pervez Hoodbhoy on kirjoittanut usein asiasta. Tässä hänen kirjoituksensa, joka on julkaistu alun perin Physics Today -tiedelehdessä vuonna 2007. 

https://pdfs.semanticscholar.org/9267/7cdbf7ff58de08bd5f1e212b13e6fe8fec...

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat