Ratkaise säilytysongelmat kätevällä pihakaapilla

Takapihamme vaja on kuin vaatekaappi, johon ripustamme haravat ja lapiot, kertoo sisustustoimittaja Anna-Kaisa Melvas. Näin hän teki pihakaapin.Lue koko juttu

Ratkaise säilytysongelmat kätevällä pihakaapilla

Kommentit (6)

Leila

Ihan kiva kaappi, mutta minne ne loput puutarhanhoitovälineet laitetaan? Usein noita haravoita on 2-5, on lapioita, talikoita, kuokkia, saksia, pieniä lapioita, lannoitteita, kastelukannuja ja vaikka minkälaista pikkuvälinettä, unohtamatta laatikollista kasvatuslaatikoita, ruukkuja, kukkakeppejä yms. Tuo kaappi tuollaisenaan on riittävä ehkä 5 m2 pihan hoitoon tarkoitetuille välineille. Meillä noille välineille tarvitaan jo vaja, jonne mahtuu kaiken muun lisäksi mm. ruohonleikkuri ja kottikärryt. 

Vierailija

Mä ajattelen että kaapissa vois olla sellaset usein tarvittavat välineet ja vajassa sitten muut. Pienessä pihassa kaappi voisi olla riittävä.

• ylös 11
  • alas 5
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Viivi

Pitäsiskö kaapissa olla ovet, koska usein sataa vettä ja lunta ja varsinkin lumi menee joka paikkaan.

Vierailija

Tuo on kyllä kätevä!

On noita ovellisiakin saatava ihan varmasti.

Muutama työkalukauppa ja rautakauppa myy noita netissä jopa siten, että asiaksa saa itse päättää kaapin värin, niin saa sitten samaa sävyä kuin talokin.  Suureen pihaan tuo jää kyllä pieneksi, mutta silloin kun on iso piha niin siihen mahtuu iso vajakin. Onko kellään muuten kokemusta ruohonleikkurin talvisäilytyksestä? Pitääkö olla lämmin tila, vai voiko jättää talveksi kylmään pihavarastoon? Ostettiin juuri uusi leikkuri ja ei viitsisi sitä omaa tyhmyyttään pilata =)

Vierailija

Netistä löytyy monenlaista piharakennusta. Meillä pihaan hommattiin tuollainen vähän suurempi piharakennus johon mahtuu talvella lumikola, lasten pulkat ja kesällä ruohonleikkuri, haravat sekä lapiot. 

Tuollainen kylmä piha-aitta ei vie turhaa tilaa autotallin jatkeena olevasta lämpöisestä varastosta, jossa säilytetään tavarat jotka eivät kestä kylmyyttä ja kosteutta. 

saint

Meillä on autotallin seinustalla 'kaappi' johon olen kierrättänyt 15 cm levyiset tuuletusikkunat aiten, että ne ovat poikittain. Vanha puuovi löytyi myös jostakin puretusta aitasta.
Puuvaraston osuus on harvalaudalla ja siinä on alaslaskettava suojapeite, joka oli kätevä ripustaa siinä valmiina olevista renkaista.
Olen erittäin tyytyväinen!

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat