Kodinhenki2022

Joulu on kohta jo ovella - vaikka tuntuisi, että aikaa on vielä, niin tämä loppuvuosi menee nopeasti, jollei ala ajoissa valmistautumaan jouluun. Meillä ainakin joulu on vuoden ykkönen, se ohittaa synttärit ja jopa hääpäivän. Joulu on rauhoittumisen aikaa, useamman päivän yhteinen vapaa arjen töistä.
Siksi joulusta keskustellaan jo ajoissa, jopa koko vuoden ajan - mitä, missä ja milloin - mitä joululahjaksi, mitä joulupöytään ja tehdäänkä tänä vuonna jotain uudella tavalla, vaikka perusjoulun kokonaisuus pysyisi samana.

Tämän vuoden joululahjat
Tänäkin vuonna joululahjojen idea liittyy täysin saajaansa - jokaisen lahjan pitää tavalla tai toisella ilmentää saajaansa, eli lapset saavat eri tyylisiä lahjoja kuin rakas, sukulaiset ja tuttavat, mutta niin se kai menee kaikilla. Samoin myös lahjojen määrä on vähentynyt vuosi vuodelta, mutta niiden merkitys on lisääntynyt. Tänä vuonna ajattelin kokeilla lastenlapsille yllätystä, joka voi tuoda enemmänkin kuin mitä alussa siihen sijoitan - ajattelin nimittäin tutkia mahdollisuutta ostaa pari kryptokolikkoa lahjaksi - joko näitä paljon puhuttuja Bitcoineja tai Ethereumia tai jotain muuta, kunhan nyt ehdin vielä vähän opiskella, mistä niissä on kyse. Itse en ole vielä koskaan niihin euroakaan laittanut, mutta poikani on. Muistan nimittäin yhä, kuinka itse sain rahanarvoisia lahjoja pienenä - ja vaikka en silloin niistä niin perustanut, niin vanhemmiten olen ymmärtänyt luonnollisesti myös niiden arvon.

Oletko sinä miettinyt jotain aivan uudenlaista lahjaa tälle vuodelle?

Jouluna rauhoitutaan
VIelä on aikaa todellakin pari kuukautta ja päälle ennenkuin joulu koittaa. Pakastimessa on jo osa jouluruoista ja joulun suunnitelmat ovat pitkällä, mutta varmasti vielä jotain uutta joulukeskusteluissa syntyy joululle, jotain sellaista, mitä aiempina vuosina ei ole ollut. Vaikka joulun on rauhoittumisen aikaa, on se myös yhdessä oloa, hyvää ruokaa, iloa - ja viihdettä. Lasten ilmeet jouluna lahjojen avaamisen aikana on asia, jota voi, ja jaksaa odottaa aina koko vuoden. Myös tänä vuonna.

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat