Ainoa paikka missä menestys tulee ennen työtä on sanakirjassa. Toivo ei ole strategia. Ja jos suunnitelma A ei toimi, niin kannattaa muistaa, että aakkosia on 29.

Olin viime viikon Kööpenhaminan muotimessuilla 13 muun suomalaisen yrityksen kanssa. Lähdimme 80 kilolla miesten asusteita ja pienellä budjetilla valloittamaan maailmaa. Menestykseen ei ole hissiä, vaan sinne pitää kiivetä rappunen kerrallaan.

Käytimme 15 euroa kalaverkkoon, jonka kiinnitimme messuseiniin ja siihen satoja taskuliinoja. Näytti hienolta; muidenkin mielestä. Aina ei tarvita paljoa rahaa, tehdäkseen jotain mikä toimii.

Kilpailu vaatealalla on kovaa. Naisten muodin puolella, messujen pääsaliin joutuu kuulemma odottamaan 4 vuotta päästääkseen näytteilleasettajaksi. Me olimme ensimmäistä kertaa ulkomailla miesten muotimessuilla ja pääsimme suoraan pääsaliin pääkäytävälle; messuilla, paikalla on merkitystä. Miesten vaatemaailma ei ole yhtä kilpailtua kuin naisten, mutta laadulla on sitäkin suurempi merkitys.

Tanskalainen vaatemuoti on silmääni vähän "hompsuista"; samankaltaisia yrityksiä oli lukuisia ja hintataso suhteellisen edullista.

Voi viedä kuukausia, jopa vuosia saada asiakkaita, mutta tarvitsee vain sekunnin menettämiseen. Messuilla aikaa ei ole montakaan sekunttia saadakseen huomion itseensä. Kun kilpailu on kovaa, pitää olla hyvä. Miesten muotiala on miesten: valmistajat, myyjät, ostajat; alusta loppuun ovat yleensä miehiä. Me kuitenkin onnistuimme messuilla ja saimme jälleenmyyjiä lukuisista eri maista.

Laatu on paras business suunnitelma. Laatu tarkoittaa sitä, että tekee asiat oikein, silloin kun kukaan ei katso. Vaatteita ostaessa, jokaisen pitäisi ostaa harkiten; pitäisi ostaa laatua ei määrää.

Ohessa muutamia tuotteita, jotka pistivät silmääni positiivisesti messuilla. Tanskassa kun oltiin, niin polkupyörä on selkeästi asuste!

Miehille oli yllättävän paljon väriä tarjolla; ensi kesän gof-housuja löytyy kaikissa sateenkaaren väreissä! - Roosa ei kyllä toimi..

Jos ihmiset pitävät sinusta, he kuuntelevat, mutta jos he luottavat sinuun, he käyvät kanssasi kauppaa. Kaikki pitkäaikainen kaupankäynti perustuu ystävyyteen. Etsimme Tanskassa meille myös agentteja messuilta; parista maasta oli tarjolla useampikin. Valitsemme yhteistyökumppanit pitkälti myös tunnepohjalta; on mukavaa tehdä töitä mukavien ihmisten kanssa.

Oli sitten kyseessä puvun, pyjaman tai farkkujen lahkeet, niin miehet käärivät ne Tanskassa rullalle niin, että paljaat nilkat vaan vilkkuivat. Sanomattakin on varmaan selvää, että miehet eivät selkeästi pukeudu naisten silmää miellyttääkseen... Kuvan pyjamat(kin) taas olivat mielestäni super makeita. Milanolaiset yrittäjät olivat myös ensikertalaisia messuilla ja saivat ainakin Bretellestä asiakkaan.

Lenkkarin kaltaisia vapaa-ajan kenkiä yhdistellään edelleen muodissa aika vapaasti myös formaalimpaan pukeutumiseen. WODEN Scandinavian Sneakersejä myydään mm. Stockmannilla; kuvan kengät ovat lastenmallistosta. Heille on tulossa myös aivan käsittämätön uutuus, joka julkaistaan loppusyksystä; kengät, jotka valmistetaan kalan nahasta!

On kuitenkin hyvä muistaa, että vaikka kuinka rakastaisi työtään..

se ei rakasta takaisin.

<3, Tua

- Koti on siellä missä sydän on

#muotimessut #CIFFCopenhagen #miestenmuotikevät2017

 

Kommentit (1)

Seuraa 

Tua Backman on seurapiirikasvo, yrittäjä ja kolmen lapsen äiti, joka rakentaa paritaloa kolmen kilometrin päähän Helsingin keskustasta. Tämä blogi kertoo raksaprojektista ja vauhdikkaasta elämästä rakentamisen ympärillä.

Kiinnostaako sinua kaupallinen yhteistyö tämän blogin kanssa? Ota yhteys Sanoma Lifestylen mediamyyntiin! Bloggaajaan saat yhteyden tästä.

Blogiarkisto

2016
2015

Kategoriat