Mitäpä, jos seuraavalla lomallasi keskittyisitkin omaan hyvinvointiisi – vaikka näillä matkoilla.

 

1. Joogaa Bhutanissa

Joogalomalla Himalajan vuoristossa sijaitsevassa Bhutanissa joogataan aamuisin ja iltaisin ja tehdään kevyitä vaelluksia esimerkiksi Taktshang-luostariin. Ohjelmassa on myös matka Motithangaan katsomaan kansalliseläin takinia ja Dochula, joka sijaitsee 3000 metriä merenpinnan yllä.

Joogaloma Bhutanissa 23.–30.10. alkaen 2700 e studioyin.com

2. Vaellusta Madeiralla

Ah, vaeltelu Madeiran vehreissä maisemissa on ehkä juuri se, mitä tarvitsen. Kuljeskelen olkihattu päässä levadoja pitkin ja siitä taianomaisten laakerimetsien läpi kohti kirkkaita vesiputouksia. Päivän päättää uintireissu vaaleahiekkaisella rannalla. Matkaan kuuluu kaksi yötä Canicalissa, yksi yö Santa Cruzissa, kaksi yötä Calhetassa ja kaksi yötä pääkaupunki Funcahlissa.

Madeiran vaellusmatka. Viikon matkojen lähtöpäivät 2.5., 9.5., 5.9. ja 12.9. alkaen 1445 e. aurinkomatkat.fi

3. Putkistoa Turkissa

Method Putkisto at Dionysos -kursseja on järjestetty jo kymmenen vuotta, ja nyt ne aukeavat myös suomalaisille. Kurssi lupaa klassisia Method Putkisto -tuloksia – parempaa ryhtiä, notkistumista ja vahvistumista. Ohjelmassa on myös kasvoklinikka, jolla parannetaan kasvojen, niskan, kaulan ja hartioiden lihastasapainoa.

Method Putkisto Exclusive -kurssi 5.–12.5. alkaen 1865 e. methodputkisto.com

4. Pyöräillen Alpeilla

Voit keskittyä pyöräilyn nautintoon ja maisemiin, sillä pyöräilevä opas pitää huolta matkareitistä, ja varusteesi ovat valmiina odottamassa seuraavassa majapaikassa. Päiväetapit ovat noin 4–6 tunnin pituisia, ja huoltoauto seuraa mukana. Matka ei sovellu aloittelijoille, mutta aktiivinen pyöräilytausta riittää.

Pyörällä Alppien yli 4.–10.7. alkaen 1385 e. pwt-urheilumatkat.fi

5. Fustraa Rodoksella

Huippusuosittua Fustra-harjoittelumetodia käytetään parantamaan ryhtiä, lisäämään liikkuvuutta, kehittämään kehon hallintaa ja vahvistamaan keskivartaloa. Tällä matkalla treenataan ryhmäharjoitteluna, mutta valmentajat antavat osallistujille myös yksilöllistä ohjausta. Noin tunnin pituisia Fustra-harjoituksia on viitenä päivänä viikossa.

Fustra-loma Rodoksella 15.–22.5. alkaen 979 e. tjareborg.fi